04 Mar 1999
Keban Barajı yapılınca, su altında kalan köprü yerine yenisini yapmak için 24 köyün halkı, otuz yıl boyunca çaba harcar. Sonunda bu çabaların hepsi boşa gider. Çünkü inşaatı Karayolları tarafından ekonomik bulunmayan panel köprü, 1997 fiyatlarıyla bir trilyon lira olarak tespit edilmişken, aynı yıl fiyatlarıyla Özel İdare öncülüğünde geliştirilen özgün bir proje ile, 100 milyar liraya mal edilir. Üstelik, üç yıl gibi kısa bir süre içinde ve tam onda birine...
Finansmanın üçte birlik kısmını Özel İdare karşılar. Geri kalanı da halkın katılımı ve merkezi idare imkanlarıyla gerçekleşir.
İnşaat mühendisliği açısından da literatüre girecek bir yöntemle, geçilecek su aralığının bir kısmı dağ patlatılarak dolgu yapılmış, karşı kıyının sığ suyuna dikilen beton ayaklarla, 180 metre olan açıklık, 64 metreye indirilmiş. Bu aralık, Türkiye''de ilk defa yapılan bir uygulama ile ve çelik panel köprü ile geçilmiş. Karayolları, böyle bir tekniğin literatürde olmadığını baştan beri iddia ettiği halde, iş başarıyla tamamlanmış ve Erzincan Kemaliye ilçesi Başpınar Köprüsü yerine, halk kadirbilirliğin bir nişanesi olarak bu köprüye Recep Yazıcıoğlu Köprüsü ismini vermiş.
***
Kaynak:
https://www.yenisafak.com/yazarlar/mehmetseker/ite-vali-ite-kopru-ite-halk-40707
0 yorum:
Yorum Gönder